یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ دی ۱۳۹۷
1259

مرمت سنگ مزار شهدا توسط رزمندگان لشکر 27 + تصاویر

بیش از ۵ هزار سنگ مزار شهدای گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران توسط رزمندگان لشکر ۲۷ تهران مرمت شده است.

به گزارش یاشهید ، گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران که با 30 هزار شهید به عنوان بزرگترین گلزار شهدای ایران شناخته می‌شود, مأمن خانواده معظم شهدا, رزمندگان, مردم و خصوصاً جوانان تهرانی است. از شهدای پیروزی انقلاب اسلامی, 17 شهریور57 تا شهدای دوران دفاع مقدس, مدافعان حرم, آتش‌نشان و … همه زینت بخش این گلزار شهید هستند.

اکثر شهدای مدفون در گلزار شهدای تهران مربوط به شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند و از زمان دفن آنها بیش از 30 سال می‌گذرد. سنگ مزار این شهدا بر اثر گذر زمان و تغییرات جوی دچار تغییرات ظاهری می شود و نیاز به مرمت دارد.

در همین راستا رزمندگان گردان انصارالرسول(ص) و لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران در دوران دفاع مقدس, از دو سال گذشته اقدام به تمیزکاری و مرمت سنگ قبور مطهر شهدا کرده اند و گرد غبار و جرم را از این سنگ‌ها می‌زدایند. محمد رضا کشوری از رزمندگان این گردان می‌گوید: نزدیک به دو سال است که رزمندگان گردان انصارالرسول(ص)و لشکر 27 محمد رسول الله(ص) با 10 دستگاه شروع به تمیزکاری و مرمت سنگ قبر شهدا می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: این برنامه هرهفته پنج شنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در گلزار شهدا اجرا می‌شود و رزمندگان شروع به تمیزکاری و ساب زنی سنگ مزار شهدا می‌کنند. در طول این مدت توانسته ایم قطعات 40،29،53 و28 گلزار شهدا که بیش از 5 هزار مزار می شود را مرمت و ساب زنی کنیم. بسیاری از این سنگ ها بسیار کثیف بوده و الان با زحمات رزمندگان تمیز شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس می‌گوید: اکثر مواقع که مادران و پدران شهدا که این اتفاق را می‌بینند, از تمیز شدن مزار فرزندشان خوشحال می شوند گویی پسرش جلوی چشمانش لباس زیبا تنش کرده است.

کشوری بیان می‌کند: این اقدام با نظر کارشناسان انجام می‌شود و با یک فرچه مخصوص این کار انجام می‌شود به نحوی که با مهارت جرم از روی سنگ برداشته می شود و سنگ تمیز می‌شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: