یـا شـهـیـد
۲۳ فروردین ۱۳۹۸
1596

گرامیداشت شهیدان صیادشیرازی،آوینی،یزدان پرست و شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو برگزار شد

گرامیداشت شهیدان صیادشیرازی،آوینی،یزدان پرست و شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم گرامیداشت شهیدان امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، سید مرتضی آوینی، سعید یزدان پرست و شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو عصر پنجشنبه با حضور عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از خانواده های معظم شهدا در قطعه 29 بهشت زهرا(س) برگزار شد.

عزت الله ضرغامی ضمن گرامیداشت یادوخاطره این شهدای والامقام اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از تمامی فناوری های نوین و رسانه های ارتباط جمعی به دنبال بی هویت کردن جوانان و از بین بردن ارزش های انقلابی و دینی در جامعه هستند.

وی افزود: دشمنان با افزایش ظرفیت فضای مجازی و راه اندازی شبکه های معاند با نظام اسلامی به دنبال تخریب جمهوری اسلامی ایران هستند، ولی تمامی توطئه های آنان امروز بر علیه خودشان تبدیل شده است.
ضرغامی عنوان کرد: دشمنان با راه اندازی ١٢٠ شبکه فارسی زبان بر روی ماهواره های مختلف به دنبال جریان سازی و تخریب نظام هستند.
وی در ادامه، شهیدان هشت سال دفاع مقدس به خصوص سپهبد صیاد شیرازی و شهید آوینی را الگویی مناسب برای جوانان عنوان کرد و یادآور شد: جوانان ایران اسلامی شهیدان هشت سال دفاع مقدس را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند و نتیجه آن شهیدان مدافع حرم می شود.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: شهیدان مدافع حرم با ایثار و فداکاری خود دنیا را تکان دادند به طوری که امروز نیروهای حشد الشعبی عراق و انقلابیون یمنی ادامه دهندگان راه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ایران اسلامی هستند.
وی در ادامه به ابعاد شخصیت والای شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت: این شهید نقش برجسته ای در مبارزه با ضد انقلاب و منافقان در غرب کشور داشت، به طوری که صیاد یکی از مهره های کلیدی در محاصره منافقان بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه شهید آوینی با دگر اندیشی و خلاقیت خود توانست نقطه عطفی در تاریخ نگاری کشور و هشت سال دفاع مقدس ایجاد کند، اظهار داشت: این شهید بزرگوار سردار بزرگ جنگ نرم بود.
وی ادامه داد: شهید آوینی با ساخت مستند روایت فتح ضمن انتقال پیام اصلی هشت سال دفاع مقدس به جامعه، قالب و محتوای هنری را نیز در کار خود رعایت کرده بود.
ضرغامی با بیان اینکه در مجموعه روایت فتح انتخاب سوژه، متن، گفتار و تدوین بسیار هنرمندانه و درست انتخاب شده بود، افزود: بازیگران اصلی این مجموعه مردم هستند و این مستند امید و نشاط را نیز به جامعه تزریق می کرد.
وی در پایان یادآور شد: نتیجه مجاهدت شهیدان هشت سال دفاع مقدس از جمله امیر سپهبد صیاد شیرازی و در ادامه تاریخ نگاری و مستند سازی درست از جنگ تحمیلی توسط شهید آوینی، شهیدان مدافع حرم را خلق کرد که امروز لرزه به جان مستکبران جهان از جمله آمریکا و آل سعود انداخته اند.
در پایان این مراسم معنوی ضمن گلباران مزار این شهیدان از یادمان شهیدان امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی در قطعه ٢٩ بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: