یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۹ تیر ۱۳۹۹
1811

پیکر مطهر فرزند شهید حسن محمدعینی در بهشت زهرای تهران تشییع شد

پیکر مطهر مهدی محمد عینی فرزند شهید حسن محمد عینی یکی از یاران باوفای شهید بهشتی در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران تشییع شد.

ه گزارش یاشهید ، پیکر مطهر مهدی محمد عینی فرزند شهید حسن محمد عینی یکی از شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی ( شهدای هفتم تیر 1360 ) با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طی مراسم باشکوهی تشییع و در قطعه صالحین بهشت زهرای تهران آرام گرفت..

شهید حسن محمدعینی فرزندرجب‌علی، دوم خرداد سال ۱۳۳۰ه.ش در شهر قم به دنیا آمد. حسن از همان کودکی با فقر و تنگدستی دست وپنجه نرم کرد. در کودکی علاقه شدیدی به درس و یادگیری داشت اما خانواده‌اش به دلیل فقر مالی، علیرغم میل باطنی، توانایی فرستادن او به مدرسه را نداشتند. با این وجود حسن توانست همگام با کار به تحصیل نیز بپردازد.به عنوان مثال روزها به کار بافندگی مشغول بود و شب‌ها درس می‌خواند. در اثر این زحمات طاقت‌فرسا و به ویژه ایستادن زیاد روی پاهایش به بیماری ” واریس ” مبتلا شد، تا جایی که اطباء تجویز کردند که وی به کار نپردازد. بعد از این مقطع بود که شهید عینی به خانه عمویش رفت و ماندگار شد. شهید حسن محمدعینی با وجود همه مشکلات به تحصیلات خود ادامه داد و تا کلاس هشتم درس خواند. پس از بهبودی نسبی دوباره به صحنه اشتغال بازگشت و مانند گذشته روزها کار می‌کرد و شب‌ها به درس مشغول بود.

او در درگیری‌های ۱۴ اسفند در صف مردم به مقابله با هواداران بنی‌صدر و منافقین پرداخت و چون قبلاً به عنوان نیروی حزب‌اللهی شناسایی شده بود، مورد آزار و اذیت فراوانی قرار گرفت. او از زمان تأسیس حزب جمهوری اسلامی، همکاری خود را با حزب شروع کرد و سرانجام به همراه یاران فداکار خمینی‌کبیر(ره) در حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: