یـا شـهـیـد
۰۳ مهر ۱۳۹۹
684

آیین میهمانی لاله ها در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در واقع گرامیداشت ۴۰ سال ایثار، ازخودگذشتگی، جانفشانی و صبر ملت بزرگ ایران است.

به گزارش یاشهید ، مراسم «میهمانی لاله‌ها»؛ عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدا با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی عصر روز پنجشنبه ۴ مهرماه با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار شد.
سعید اوحدی در مراسمی که در جوار مزار شهدای گمنام در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری گفت: امروز در چهلمین سالگرد دفاع مقدس بنا به فرمایش حضرت امیر المومنین علی (ع) باید تاریخ را مرور کنیم و در اخلاق، رفتار و حالات شهدا نظر کنیم و مانند آنها آنگونه قدم برداریم که گویی با آنها زندگی کرده‌ایم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه گلزارهای مطهر شهدا قطعه‌ای از بهشت هستند ادامه داد: گلزارهای شهدای ما به فرمایش مقام معظم رهبری گنجینه‌های عظیمی از داشته‌های فرهنگی در تمدن‌ها در جغرافیایی محدود اما به گستره دل‌های همه عاشقان در طول تاریخ هستند. گلزارهای شهدای ما امروز قطعه‌ای از بهشت روی زمین و مسیر بشارت شهدا به ما جاماندگان این مسیر هستند.
معاون رییس جمهور با اشاره به تقارن چهلمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به تعبیری اربعین دفاع مقدس است، با ایام صفر و اربعین شهدای کربلا افزود: این تقارن فرصت بسیار مناسبی است که نگاه عمیق‌تری به تاریخ دفاع مقدس داشته باشیم؛ تاریخی که مقام معظم رهبری همیشه تأکید و سفارش فرموده‌اند سرشار از حماسه، شهادت و از خودگذشتگی است.
اوحدی افزود: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در واقع گرامیداشت ۴۰ سال ایثار، ازخودگذشتگی، جانفشانی و صبر ملت بزرگ ایران است. بزرگداشت ۴۰ سال مقاومت و پیروزی و عبور باعزت مردم از بحران‌ها و موانع مختلفی که استکبار جهانی و دشمنان اسلام با خیال خام خود سر راه ملت ما قرار دادند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مراسم میهمانی لاله‌ها گفت: اگر امروز بر حضور در بزرگداشت هفته دفاع مقدس بعد از ۴۰ سال تأکید می‌کنیم، می‌خواهیم همانطور که ارزش‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال با همه جزئیات سینه به سینه نقل شده است، ما هم به تأسی از قافله‌سالار اسرای کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) حماسه‌های دفاع مقدس را به نسل‌های آینده خود منتقل کنیم.
معاون رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم در طول دفاع مقدس سختی‌های امروز تحریم و فشار اقتصادی را داشتیم. دشمن پیشرفته‌ترین ابزار جنگی را به خدمت گرفت تا شاید این مردم را تسلیم کند و اگر آن روز نتوانست و شکست خورد امروز نیز با این همه پیشرفت‌های شگرف کشور در عرصه‌های نظامی جرأت تعرض به خاک میهن اسلامی نخواهد داشت.
اوحدی در پایان با اشاره به رشادت‌های سردار شهید سلیمانی افزود: اگر شهدای غیور مدافع حرم، فاطمیون، زینبیون و حیدریون نبودند، امروز نامی از آثار اسلامی در منطقه نداشتیم. شهدای مدافع‌حرم با مدیریت حاج قاسم عزیز، دشمن را کیلومترها آن طرف‌تر از مرز میهن اسلامی زمین‌گیر کردند؛ لذا در هفته دفاع مقدس اعلام می‌کنیم می‌خواهیم این نوع مدیریت و نگاه به ارزش‌ها را زنده نگه داریم و استوار مسیر این عزیزان را ادامه دهیم.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم مزار شهدای گمنام و هشت سال دفاع مقدس توسط مقامات لشگری و کشوری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: