یـا شـهـیـد
۳۰ دی ۱۳۹۹
1311

چهارمین سالگرد شهدای پلاسکو در بهشت زهرا (س) برگزار شد

آیین گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکو با حضور خانواده‌های آنان و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران امروز سه شنبه در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و مداحی آغاز شد و سپس مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و دکتر سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) به نمایندگی از مدیریت شهری تهران با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره آتش نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو را گرامی داشتند.

در این آیین همچنین مدیران و کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن ادای احترام و گرامیداشت ایثار و فداکاری آتش نشانان شهید با آرمانهای آنان تجدیدمیثاق کردند.

۳۰ دی سال ۱۳۹۵ یک تراژدی تلخ شهری رخ داد؛ آتش به جان ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو افتاد، ۱۷ طبقه فروریخت و در نهایت ۱۶ آتش‌نشان و چهار شهروند در این حادثه جان باختند.

ساختمان پلاسکو در ۱۷ طبقه ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول سال ۴۱ افتتاح شده بود و از آن به‌عنوان نخستین آسمان‌خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد؛ این ساختمان روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: