یـا شـهـیـد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹
849

آیین میهمانی لاله در بهشت زهرا (س) برگزار شد

آیین میهمانی لاله‌ها و غبارروبی، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا عصر امروز(پنجشنبه) به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، این آیین معنوی که به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان با عنوان “آیین مهمانی لاله‌ها” نامگذاری شده بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، خانواده معظم شهدا، جانبازان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

بالگردهای نیروی انتظامی در این مراسم مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم را گلباران کردند.

نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیات و داستان های قرآنی در خصوص ماندگاری عدالت خواهان و نابودی مستکبران تاریخ، گفت: قبل از انقلاب امپریالیسم جهانی و مستکبران عالم با اتحاد و حمایت از نظام طاغوتی به دنبال خفه کردن صدا و سد راه شدن حرکت عظیم ملت ایران بودند که به حول و قوه الهی تمام توطئه های آنان نقش برآب شد.

حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری اظهار داشت: براساس وعده الهی شکنجه کنندگان انقلابیون ایران و شاه ظالمشان به اراده خداوند از بین رفتند ولی شکنجه شنوندگان و عدالت خواهان ایران اسلامی به رهبری امام راحل پیروز شدند.

وی با اشاره به این وعده الهی که مستکبران باید بروند و صالحان باید باقی بمانند، بیان داشت: پس از انقلاب نیز دشمنان ایران اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را بر علیه نظام نوپای اسلامی به پا کردند که با ایثار و شهادت طلبی مردم این توطئه نیز خنثی شد.

شکری ادامه داد: به کوری چشم دشمنان این انقلاب خواهند ماند و کسانی که نمی توانند بالندگی، عزت و اقتدار ملت ایران را ببینند محکوم به شکست هستند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری تمامی مستضعفان جهان شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب تا جایی پیش خواهد رفت که پرچم آن به دست مبارک حضرت مهدی(عج) برسد.

مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار منور شهدا در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار شد که این مراسم به‌ صورت ویژه در بهشت‌ زهرای تهران، مزار سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، گلزار شهدای مسلمین در شهرستان بانه به‌عنوان تکریم شهدای اهل سنت، گلزار روستای صاحب‌الزمان (عج) خرم‌آباد به‌ عنوان نماد شهدای روستایی و مزار شهدای ارامنه برگزار شده است.

همچنین در این مراسم خدامان حرم امام رضا(ع) پرچم ضریح های مقدس حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت رضا(ع) را رونمایی کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: