یـا شـهـیـد
۲۸ آبان ۱۴۰۰
834

وصال مادر پس از 33 سال فراق با فرزند شهیدش در بهشت زهرا تهران

مادر گرامی و خانواده شهید «علیرضا مرتضوی» پس از 33 سال از شهادتش، مزار شهید خود را در بهشت زهرای تهران زیارت کردند.

به گزارش یاشهید ، آیین تکریم و استقبال از خانواده شهید «علیرضا مرتضوی» پنج شنبه 27 آبان در بهشت زهرای تهران برگزار شد.
در این مراسم مادر، همسر، دختر، برادر و خواهران این شهید افتخار آفرین دفاع مقدس پس از 33 سال از فراق دوری شهید افتخار آفرینشان، برای نخستین بار مزار شهید خود را زیارت کردند.
به تازگی براساس آزمایشات DNA  هویت این شهید گمنام که در  ۱۲ دی ماه ۱۳۹۰ در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شده بود، از طریق تطبیق ژنتیکی با خانواده این شهید والامقام شناسایی و به خانواده اعلام شد.
در مراسمی که به همین مناسبت در جوار این شهید والامقام و با حضور خیل مشتاقان به فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، غضنفری مدیرعامل و قربانعلی معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا(س)، اکبری رئیس اداره امور گلزارهای شهدای تهران و طوریان رئیس دفتر مدیرکل و روابط عمومی بنیاد خراسان رضوی نیز حضور داشتند.
شهربانو رجبی مادر شهید مرتضوی در حاشیه این مراسم گفت: به آرزوی خودم رسیدم، سال‌ها است آرزوی چنین روزی را دارم مطمئن بودم یک روز فرزند من پیدا می‌شود.
زهرا زارع همسر شهید مرتضوی افزود: بسیار حرف‌های نگفته با همسرم دارم، حالا جایی هست، که می‌توانم بروم و حرف‌های دلم را بزنم.
شهید والامقام «علیرضا مرتضوي» در 15 مرداد ۱۳۴۲ در مشهد چشم به جهان گشود و در 28تیر 1367 در گیلانغرب به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در قطعه 50 بهشت زهراي تهران به خاک سپرده شد است.
از این شهید والامقام یک فرزند دختر به نام الهام به یادگار مانده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: