یـا شـهـیـد
۱۳ آبان ۱۴۰۱
267

بزرگداشت شهید دانش آموز محمد حسین فهمیده برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ : شهید فهمیده آنروز پای کار ولایت در خط مقدم ایستاد و جانش را فداکرد / با عروسک‌های بزک‌کرده ی غربی،این نظام تکان نخواهد خورد

به گزارش یاشهید ، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ حاج اصحاب کریمی در چهل و دومین سالگرد شهادت دانش‌آموزبسیجی شهید محمدحسین فهمیده که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران عصر روز پنجشنبه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، با بیان این نکته که وقتی به واقعه جانسوزکربلا گذر می کنیم متوجه می شویم قهرمان شدن به سن و سال نیست بیان داشت: اثرگذاری شهدایی با سن و سال کم مانند حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام را می توان در صحنه کربلا دید، پس شرایط سنی خیلی مهم نیست، افرادی بودند با سن بالا و سال‌ها ریاضت کشیدند نماز شب‌ها خوانده‌اند ولی نتوانستند به درجه رفیع شهادت نائل شوند و خداوند این مدال را نصیبشان نکرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ افزود: ولی حسین فهمیده هنوز به سن تکلیف نرسیده، می‌آید و الگو می شود تا جایی‌که امام امت راجع به او می‌ فرمایند: او رهبر من است.

حاج اصحاب کریمی در ادامه گفت: ما از روز اول انقلاب اسلامی با یک کلمه‌ای بسیار زیبا آشنا شدیم و آن کلمه مقاومت است. مقاومت درمقابل استکبار جهانی، مقاومت در مقابل دشمنان دین واین وظیفه کوچک و بزرگ ما بود تا امروز و امروز نسل ما باید حسین فهمیده را الگوی خودش قرار بدهد. امروز در دانشگاه‌های ما باید این‌موضوع پرورش داده شود، امروز در آموزش و پرورش، شما بهترین الگو را دارید اما ببینید چه کرده‌اید؟

اصحاب کریمی با توجه به عمق تفکر شهید محمد حسین فهمیده بیان داشت: احیا کردن این تفکر که یک نوجوان سیزده ‌ساله در زمان و لحظه حساس این تصمیم را می گیرد تا دست به عملیات استشهادی بزند و خودش را زیر تانک بیندازد نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و فراهم کردن این فضا برای نسل امروز ما کار ساده‌ای است ، حسین بچه رزمنده ی پشتیبان امام و ولایت بود، او در آن شرایط سنی تکلیف خود را احساس می‌کند، امثال حسین فهمیده اگر در زمان حضرت سیدالشهداء علیه السلام حضور داشتند قطعا یکی از فدائیان حضرت اباعبدالله بودند و حسین با آن حرکت، اینگونه عرضه داشت؛ اگر آن زمان نبودم که پای امام حسین علیه السلام بایستم امروز پای کار امام و ولایت ایستادم ودر خط مقدم قرار می‌گیرم و جانم را فدا می‌کنم.

وی افزود: امروز مرگ برای کوچک و بزرگ ما بازیچه دست است، ما حبیب ابن مظاهر دادیم مثل حاج حسین همدانی وحاج‌قاسم سلیمانی، ما امثال این عزیزان را تقدیم کردیم و دشمنان بدانند این راه ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ گفت: امروز اگر مسئولین ما با هر خط و جناحی که هستند نتوانند ازاین فضا استفاده کنند و تفکر حسین فهمیده‌ها را نتوانند انعکاس دهند و ترویج‌دهنده آن باشند خودشان لطمه خواهند خورد.

حاج اصحاب کریمی خطاب به مسئولان افزود: سیره حسین فهمیده‌ها باید در کتاب‌ها و دانشگاه‌ها به‌عنوان یک درس مطرح شود، پس‌از شهادت حسین فهمیده صدها شهید جایگزین شد با همان شرایط مانند بهنام محمدی، آقا بالا زاده اردبیل، همه این‌ها پشت سر حسین به راه افتادند و اثبات کردند حرکت در این مسیر شرایط سنی نمی‌شناسد .

اصحاب کریمی ترویج دهندگان فرهنگ شهدا را خطاب قرار داد و گفت: آرمان عزیزکه رهبر انقلاب به ایشان اشاره داشتند و او را در این حوادث اخیر با آن وضعیت شکنجه دادند و به شهادت رساندند این‌ها پیرو خط حسین علیه‌السلام هستند و از مولای خود الگو گرفته‌اند و شما باید روی قصه زندگی آنها کار کنید.

وی ادامه داد: مقاومت به ما نشان داد مقابل استکبار ایستادند به این راحتی نیست، در این راه باید خون داد، در همین اغتشاشات دیدید آن‌ها خیلی از مسائل را بهانه کردند اما آنها برای مقابله با دین به میدان آمدند و خیمه امام حسین علیه السلام را آتش زدند و فرزندان تشیع را به شهادت رسانده‌اند. اما امام و آقای ما این‌گونه فرمودند: اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل تمام دنیای کفرشما خواهیم ایستاد. و این تکلیف امروز همه ماست.

اصحاب کریمی درادامه بیان داشت: آن روز در جبهه‌های جنگ، ما در اقلیت بودیم و با دست‌خالی آمدیم و دفاع کردیم باید از این تجربه‌ها استفاده شود، امروز حزب‌الله لبنان به واسطه تجربه دفاع مقدس ما توانست در مقابل اسرائیلی‌ها بایستد.امروز تکلیف و وظیفه ما است فرهنگ جبهه و شهادت را ترویج دهیم همکاران ما در بنیاد شهید در اینجا حضور دارند و باید بدانند همه ما مدیون خون شهدا هستیم، آن‌ها آن روز جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و وارد این خط و فرهنگ شدند و فردای روزگار سر پل صراط گریبان تک‌تک ما گیر خواهد بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ خطاب به دشمنان که در اغتشاشات اخیر همه تلاش خود را برای نابودی نظام اسلامی کردند گفت:امروز با عروسک‌های بزک‌کرده ی غربی که روسری از سر برمی‌دارند این نظام تکان نخواهد خورد، ما این شرایط را قبلاً هم دیده‌ایم، دست به سلاح شدن شما را دیده‌ایم، سربریدن‌های تان را دیده‌ایم، ما سال 61 در خیابان‌ها و کوچه ‌پس ‌کوچه‌های تهران مقابل ارباب‌های نفاقتان ایستاده و جنگیده‌ایم شما در سال 61 سلاح به دست گرفته‌اید و این کار امروزتان نیست ما تک‌تک شما را می‌شناسیم ،شما نوکر اجنبی هایی هستید که هنوز پول‌ها و دلارهای سعودی را در جیب شما می‌ریزند که مقابل عفت عمومی بایستید، زهی خیال باطل، هر از چند صباحی می‌آیید و موجی ایجاد می‌کنید و گورتان را گم می‌کنید شما از انسانیت بویی نبرده‌اید. یک جوان 22ساله را غریب گیر می‌آورید و دو ساعت به‌طرز وحشیانه‌ای شکنجه می‌دهید، شما خباثت و جسارتی که نسبت‌به دین داشتید را نشان می‌دهید.

کریمی افزود: شما شهر را ببینید با ده، بیست نفر از کسانی که حجاب از سر خود برداشتند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد این شهر یک مرکز قوی فرهنگی دارد که عقبه‌ی نظام جمهوری اسلامی است و آن گلزار شهداست، بیایید گلزار شهدای ما را ببینید، بیایید جمعیتی که هر هفته در گلزار شهدا قرار دارند را ببینید. شما راهپیمایی‌هایی مثل 22 بهمن و راهپیمایی اربعین حسینی و اعتکاف را ببینید، مردم از امام حسین جدا نمی‌شوند مردم با امام حسین زندگی می‌کنند مردم روضه می‌گیرند و گریه می‌کنند اینجا مرکز کشور تشیع است.

حاج اصحاب کریمی در پایان خطاب به دشمنان و معاندین ایران اسلامی گفت: ما پای کار انقلاب بدن و سر می‌دهیم، شکنجه هم می‌شویم، ما پای کار امام زمانمان ایستاده‌ایم، پای کار عفت و حجاب مان ایستاده‌ایم و لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد، ما چشمانمان به لب‌های امام و رهبرمان دوخته‌شده است، والله قسم اگر رهبرمان اذن دهد شما را کن‌فیکون می‌کنیم. فقط بدانید با شما مماشات می‌کنیم و کنار می‌آییم اما اگر بخواهید به حریم ما، اعتقادات ما، دین ما، ورود پیدا کنید مقابل تمام دنیایتان که از اول انقلاب ایستادیم خواهیم ایستاد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: