یـا شـهـیـد
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
286

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ؛

شهدا بر عملکرد ما ناظر هستند/به گونه ای حرکت نکنیم که شرمنده ی شهدا شویم

مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر یک و سردار شهید رضا چراغی عصر پنج شنبه 31 فروردین با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ حاج اصحاب کریمی، در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات والفجر یک و فرمانده دلاور آن سردار شهید حاج رضا چراغی، ضمن تبریک عید سعید فطر خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و خیرمقدم خدمت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و یادگاران لشگر حضرت محمد رسول‌الله(ص) و لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا(ع)و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدرشان گفت:مقام معظم رهبری فرمودند: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ی شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز با برگزاری این محفل نورانی یاد عزیزانی که  در عملیات والفجر یک به علمداری فرمانده دلاور آن سردار حاج رضا چراغی که عزیز دل همه ما بود را گرامی می‌داریم.

اصحاب کریمی ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال رفقا و هم‌رزمان این فرمانده شجاع با برگزاری این مراسم اعلام می‌کنند که همچنان در مسیر ولایت قدم برمی‌دارند و تا آخرین قطره خون خود مدافع ارزش‌ها هستند.

کریمی افزود: ترویج فرهنگ جبهه و شهادت در چنین عصری شاید برای ما و شما کمی سخت و دشوار باشد ولی این فرهنگ یک فرهنگ غنی است که هر کسی دست به این فرهنگ زد موفق و پیروز شد. فرهنگ جنگ و شهادت روش و سیره عملی شهدای ما است وقتی مادر چنین محافل و مجالسی یادشان را گرامی می‌داریم به نسل چهارمی که امام را ندیدند، جنگ و شهدا را ندیدند، امثال شهیدان  چراغی، همت، زین‌الدین، باکری و کاوه را ندیدند عرض کنیم که امروز اگر کسی بخواهد این مسیر را ادامه دهد باید سیره عملی زندگی شهدا را توشه راه خود قرار دهد.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران با تاکید بر حفظ و انتقال فرهنگ شهدا به نسل آینده گفت: ما در ترویج فرهنگ جنگ و شهدا در دهه‌های گذشته کم گذاشتیم و متاسفانه آن‌طور که باید و شاید به نسل‌هایی که آن روزها را ندیده بودند آن اندیشه و فرهنگ را انتقال ندادیم و اثر آن عدم انتقال، فضایی است که امروز در جامعه به وجود آمده‌است، که آن را مشاهده می‌کنیم.

کریمی در پایان بر آگاهی و نظارت شهدا بر همه احوال ها و رفتارها تاکید کرد و گفت: اعتقاد ما این است که رفقای ما که در گلزار شهدا آرمیده‌اند زنده هستند و به گفته کلام الهی که در قرآن می‌فرماید: { وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ ،هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند} ما اعتقاد داریم این شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و باید به گونه ای عمل و حرکت کرد که شرمنده شهدا نشویم./

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: