یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ آبان ۱۳۹۸
1130

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با پدر شهیدان موحددانش

دکتر حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با حضور در منزل شهیدان علیرضا و محمدرضا موحددانش با پدر این دوشهید والامقام دیدار کردند.

به گزارش یاشهید ،  دکتر حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با حضور در منزل شهیدان علیرضا و محمدرضا موحددانش با پدر این دوشهید والامقام دیدار نمود.

دکتر صمیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این دو سردار شهید بیان کرد : پدران شهدا اسوه‌های بی‌بدیل صبر و استقامت هستند که باتربیت فرزندانی دلاور و از خود گذشته، در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند.

ایشان در ادامه افزود : ما از شما خانواده‌های شهدا شرمنده هستیم و با تمام توان برای یاری و همراهی شما کوشش می کنیم.در این سالیان طولانی که با شهدا زندگی می‌کنیم حضور و حمایت معنوی آنان همیشه یاری دهنده و راهگشای ما بوده است.

این گزارش حاکیست : سردار شهید علیرضا موحددانش متولد 1337 در تهرن به دنیا آمد. سرانجام در تاریخ 13 مرداد 1362 در عملیات والفجر 2 در منطقه حاج عمران، در حالی كه فرماندهی تیپ 10 سید الشهدا (ع) را بر عهده داشت به فیض شهادت رسید.

شهید محمدرضا موحددانش متولد 1340 در تهران به دنیا آمد . او برادر علیرضا موحددانش است. علیرضا در حالی‌که فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا(ع) را برعهده داشت در ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج‌عمران به شهادت رسید. اگرچه علیرضا از محمدرضا بزرگ‌تر بود و فرزند ارشد خانواده محسوب می‌شد اما محمدرضا در سلوک رسیدن به شهادت از علیرضا مقدم‌تر بود. او یک‌سال قبل از برادرش یعنی در تاریخ ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در منطقه ام‌الرصاص عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید. شهید محمدرضا موحددانش در حالی به شهادت رسید که معاون گردان سلمان فارسی تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) بود و فرمانده‌اش در آن برهه زمانی، سردار حسین قجه‌ای بود که دو روز بعد از معاونش در واقعه محاصره گردان سلمان به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید علیرضا موحددانش در قطعه 24 و پیکر مطهر شهید محمدرضا موحددانش در قطعه 26 گلزار شهدای تهران آرام گرفته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: