یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ آبان ۱۳۹۸
658

برگزاری هشتمین سالگرد شهیدان «طهرانی‌مقدم»، «نواب» و «سلگی» در گلزار شهدا

هشتمین سالگرد شهادت شهیدان «حسن طهرانی‌مقدم»، «مهدی نواب» و «محمدقاسم سلگی» جمعه ۲۴ آبان سال جاری ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش یاشهید ،هشتمین سالگرد شهادت سرداران شهید حسن طهرانی‌مقدم، مهدی نواب و محمدقاسم سلگی، جمعه ۲۴ آبان مصادف با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور خانواده، همرزمان و همکاران این شهدای بزرگوار برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۰ صبح بر مزار این شهدای والامقام در قطعه ۲۴ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برپا خواهد شد.

این گزارش حاکیست : فعالیت در توپخانه سپاه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی آغاز دوستی پایان‌ناپذیر «شهید مهدی نواب»، «شهید محمد سلگی» و «شهید حسن طهرانی‌مقدم» بود. سه دوستی که از سال‌های جنگ همکاری خود را شروع کردند و بعد در عرصه موشکی تا شهادت همکاری خود را ادامه دادند. وقتی دست تقدیر مهدی نواب و محمد سلگی را به یک خانه و ازدواج با دو خواهر کشاند، خانواده سیف (همسران این شهدا) هم در نقش‌آفرینی شجاعانه و زندگی پر خطر این شهیدان شریک شدند. سلگی و نواب، دو دوست قدیمی «باجناق» شده بودند و رفاقت تنگاتنگ خود را در خانه و محل کار ادامه دادند.

شهید حسن طهرانی مقدم در ۲۵ آذر ماه ۸۵ به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد؛ و سرانجام در ۲۱ آبان ماه ۹۰ در پادگان شهید مدرس و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات، به همراه ۳۸ تن از همرزمانش از جمله شهید مهدی نواب و محمد قاسم سلگی به شهادت رسید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: